piątek, 22 maja 2015

Pielęgnacja pępka

Bardzo chcę pomóc w jakiś sposób mamą,które zostały po raz pierwszy tak jak ja :) Jest to piękny czas,ale czasem nie wiemy jak co dokładnie zrobić. Opiszę jak ja w łatwy sposób czyściłam pępuszek, obawiałam się na początku w ogóle ruszać "kikuta" ,ale potem się dowiedziałam , że maluszka to wcale nie boli :) Urwać też się nie da , jeśli jest już na "wykończeniu" to po prostu sam odpada i tyle. Natomiast czyścić trzeba , ponieważ może dojść do infekcji,a przecież tego nie chcemy. Najlepiej przy każdej zmianie pieluszki to robić, ja psikałam na patyczek higieniczny octanisept i tym mokrym patyczkiem na około kikuta "jeździłam" i ściągałam tą wydzielinę. Tak dbany pępek szybko się zagoił i po kilku dniach po porodzie odpadł przy ubieraniu malutkiej ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz